lite skämmigt kanske

Äh, jag vet inte.

Men när jag läser om Lasse  som "plötsligt" blivit av med massa pengar när han köpt en sms-tjänst så kan jag inte annat än att skaka på huvudet.
Jag rodnar, jag vrider på mig. För Lasses skull.

Hur kan man gå ut i tidningen och ge sig själv en stämpel som tyder på att man är ganska intelligensbefriad. Jag har blivit LURAD! Kan man inte läsa det finstilta när man beställer grejor så får man skylla sig själv. Då är man väl inte lurad? Det står ju faktiskt hur mycket det kostar, och sedan har man ju normalt något som kalls för common sense, alltså SUNT FÖRNUFT.
Och alla kan ju göra misstag. Det är helt klart. Och det är ju en sak att sitta och gräma sig på kammaren hemma över de pinsamma misstag man gjort, och sedan skärpa till sig och aldrig mera göra om det.

Men att ta steget därifrån till att faktiskt kontakta tidningen och berätta hur blåst man är/blivit. Jag vet inte. Jag slutar aldrig att förvånas över folk. Kan man inte bli ihågkommen och få 15 minuters rampljus för att man gjort något bra, så kan man ju alltid få det för att man har lite trögt för hissen att gå upp. Se bara på alla som söker sig till dokusåpor.

Trodde han att det var gratis? Trodde han att man inte skulle bli lurad av sådana företag? Att de skulle vara ärliga, och strunta i att ta in pengar från folk?

Snälla nån. Jag tycker synd om Lasse som blir utmålad som, tja jag vet inte vad. Han hade förtjänat bättre. Han hade förtjänat ett par riktigt bra läsglasögon så han ser det finstilta i annonserna.

Och kom ihåg; INGENTING är GRATIS.

Ingenting.


nothingsfree.jpg nothings free image by xXmattalooXx

Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0