För oss som inte vet

Aftonbladet hade en käck tjänst för oss som inte vet hur man står. Som inte vet hur man skall rösta. Som liksom inte har fattat VAD och varför eller HUR man skall rösta i EU-valet.

Här kan man klicka i vad man tycker om vissa saker, och VIPS - så kommer det fram vilket parti som ligger närmast mina åsikter. Händigt på nåt sätt.

Kan ju vara nåt för de som inte har en egen åsikt, som rösta av gammal vana eller som bara är rädda för att göra fel.


Nu kan man alltså få ett kvitto på att det man tycker, ja, det tycker faktiskt en massa andra människor också.
Nu är du inte ensam. Någon tycker som du! Hurra!!

Så nu är det bara att surfa in, klicka, och - instant ideology. Rakt serverat på ett litet fat, gärna med guldkant på.

sedan är det bara att knalla väg till vallokalen och lägga sin röst, fröjdas när man går hem för att man gjort demokratin en tjänst. Eller otjänst, om man nu inte tog detta på så stort allvar, utan klickade lite sisådär runt, för att "bara kolla läget, liksom". Eller fick fram ett helt annat parti än vad man brukar rösta på av gammal vana. - Men jag trodde ju att jag var miljöpartist, men mina åsikter är ju faktiskt mera åt folkpartiet, till exempel. Men ändå röstar man på det gamla vanliga. För det känns tryggast så.

varför beträda ny mark?


Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0