galen granne

Var ute för att försöka räfsa upp alla löv som ligger på tomten. Men, säger vän av ordning, ni har ju inga stora träd på er tomt?
Nej just det. Det är det som är problemet.

Men grannkärringen har.

Och dessa stora träd sprider sina fallande löv över vår tomt. Nåja, hade kunnat vara en naturlig del av livet, och av husägande att få räfsa ibland.

Men idag, när vi var ute och försökte bringa ordning i kaos så ser jag honom..... sonen.
Grannens son som hon har skickat ut för att ta bort de få löv som faktiskt faller på sin egen tomt.

han tar bort löven, lägger dem i en skottkärra, går längst ner i trädgården, och häller dem i VÅR kompost.
Eller kompost och kompost, bakom buskarna där jag har min jordhög som skall skyfflas ut till våren. Där över häller han sina löv. Själv fraktar jag dem till tippen.
Helt ogenerat så går han med sin skottkärra och skyfflar över dem till min tomt.

Sa till. "Men löven blir ju ändå jord." ja tillslut, sa jag. Men jag behöver min jord innan det har hunnit att förmultna. Egentligen hann jag tänka en massa elaka saker, men inget som smet ut ur munnen.

Inte nog med att löven i min trädgård kommer från HENNES träd, skall JAG behöva ta hand om hennes avfall också?

Hämnd-aktionstips någon? Gärna något subtilt så hon inte märker att det är jag. Hade tänk att smita ut någon mörk natt och använda lövblåsen och blåsa över dem till hennes tomt igen där det hör hemma, problemet är att blåsen låter så högt.

Annat tips?


 

 




Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0